آموزش تصویری ساخت درگاه پرداخت پی پال | اتصال درگاه پی پال به سایت

اختراع اینترنت تحول شگرفی در تجارت ایجاد کرده است. در قرن 21ام، تجارت اینترنتی و WooComerce از اصلی‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی تلقی می‌شوند. همانطور که میدانید بسیاری از بیزنس‌ها تنها با کمک وب‌سایت خود فعالیت می‌کنند و به جذب مشتری می‌پردازند. همچنین فروشگاه‌های اینترنتی محبوبیت روز افزونی پیدا کرده‌اند. علاوه‌براین، تجارت اینترنتی به کشور، مکان و زمان محدود نیست و می‌توان افق‌های تجاری را به تمام دنیا گسترش داد.

متاسفانه با این وجود به دلیل تحریم‌های اقتصادی، بانک‌های ایرانی نمی‌توانند از دنیا دریافت وجه انجام دهند. از این‌‍رو تجارت بین‌المللی برای ایرانی‌ها مستلزم اضافه کردن درگاه پرداخت بین‌الملی است تا بتوانند از تمام دنیا دریافت وجه داشته باشند. بنابر‌این، در این مقاله قصد داریم روش‌های اضافه‌کردن درگاه پرداخت پی پال به سایت را آموزش دهیم و نکاتی که لازم است به آن توجه شود را مطرح کنیم.

ثبت نام پی پال



تیم برنامه نویسی داما در این مقاله چگونگی دریافت Secret key و Client Id از PayPal را آموزش می‌دهد و به شما نشان خواهیم داد چه مراحلی را باید برای دریافت آن طی کنید. پس اگر شما نیز به دنبال ورود به بازار‌های بین‌المللی هستید و به دنبال راهی برای دریافت پول خود می‌گردید، تا انتهای مقاله همراه وب سایت داما باشید.  

درگاه پی پال چیست؟

 همانند درگاه‌های پرداخت موجود در شاپرک و… که داخل ایران فعالیت می‌کنند، درگاه پرداخت پی پال نیز راهی بین‌المللی برای دریافت مبلغ کالای فروخته شده در سایت شما است. این درگاه به حساب پی پال بیزنسی متصل می‌شود و مبالغ دریافتی را می‌توانید از اکانت پی پال خود برداشت کنید. 

دکمه پی پال چیست؟

دکمه پی پال در واقع همان قسمت “خرید” یا “اضافه به سبد” است که مخاطب را به درگاه پرداخت متصل به حساب شما هدایت می‌کند. کد‌های دستوری این دکمه‌ها کاملاً خاص هستند و از طرف خود شرکت پی پال صادر می‌شوند. توجه داشته باشید به دلایل تحریم‌ها و این که پی پال یک شرکت آمریکایی است، اگر متوجه شوند مالک حساب ایرانی است، فوراً حساب شما به همراه مبلغ آن مسدود می‌شود. البته مانند تمام تحریم‌های دیگر روش‌هایی برای دور زدن آن نیز وجود دارد. بهترین راه جلوگیری از این موضوع، میزبانی سایت روی سروری خارجی و استفاده از دامنه غیر IR است.

 

نحوه ایجاد Client Id و Secret key

مرحله اول آموزش اتصال درگاه پی پال به وب‌سایت، دریافت client ID و secret key است. برای دریافت این دو مورد از پی پال به یک حساب پی پال بیزینس نیاز دارید که از این لینک می‌توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

1. وب‌سایت developer.paypal.com را باز کنید و روی “Log into Dashboard” کلیک کنید.
2. حساب توسعه‌دهنده (Sandbox) ایجاد کنید پس از ورود به سیستم، یک حساب تجاری Sandbox ایجاد کنید تا بتوانید بعداً پرداخت‌های آزمایشی را انجام دهید.

 

ثبت نام پی پال

 

3. ایجاد اپلیکیشن پی پال اگر یک حساب سندباکس ایجاد کرده‌اید، روی “My Apps and Credentials” در منوی سمت چپ و سپس روی “Create App” کلیک کنید.

 

 

4. به برنامه Paypal خود یک نام بدهید و حساب توسعه‌دهنده (sandbox) قبلاً ایجاد شده خود را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، روی “Create App” کلیک نمایید.

 

 

در این مرحله از آموزش اتصال درگاه پی پال به وب‌سایت، به‌محض ایجاد برنامه، جزئیات برنامه‌ای که ایجاد کرده‌اید باز می‌شود.

5. اکنون باید client ID و یک گزینه (Show) را در زیر مشاهده کنید تا secret key را ببینید.

 

ثبت نام پی پال

 

6. برای جابه‌جایی بین Live و Sandbox ابتدا روی “My Apps & Credentials” در منوی اصلی سمت چپ کلیک کنید.

 

ثبت نام پی پال در اپلیکیشن داما

 

7. سپس روی Live یا Sandbox کلیک کنید و سپس روی برنامه مورد نظر که می‌خواهید کلیدهای Client و Secret را بشناسید کلیک کنید. توجه داشته باشید که Sandbox و Live دارای client ID و secret key متفاوت هستند.

 

ثبت نام پی پال

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده